Världens bästa hus

Uppdragsgivare: Jemmett
Jemmett skapar moderna passivhus som överträffar marknadens hårdaste miljökrav. Husen är fyllda med smarta-hem lösningar som både förenklar livet och håller energikostnaderna minimala. Med sociala möjligheter skapas naturliga mötesplatser som växthus och elbilspooler, så att livet dessutom blir roligare.

Uppdrag:
Att bygga hus kostar pengar. För att få pengar behöver man attrahera investerare. Därför blev en UX-baserad webbplats på två språk ett grundkrav för att kunna presentera konceptet på ett relevant och trovärdigt sätt. Eftersom varumärket var sprillans nytt inledde vi uppdraget med en grafisk profil, logotype och illustrationsmanér.

LOGOTYP
I logotypen förenas ett modernt miljötänk med en smart och uppkopplad tillvaro. Logotypen uttrycker “uppkopplad hållbarhet”. För att förstärka detta tog vi fram ett statement: “Hållbara, smarta hem”.

ILLUSTRATIONER
Ett enkelt, linjebaserat illustrationsmanér med fokus på husens funktionalitet och innehåll. Då husen inte har någon fast arkitektur gjorde vi manéret enkelt för att förhindra ett allt för visuellt tänk och lägga fokus på husets intressanta innehåll.

WEBBSIDA
Webbplatsen är skapad utifrån önskemålet om att ha en lättnavigerad, flerspråkig, kommunikativ plattform med ett annorlunda och edgy utseende. En stor del av fokuset har legat på texterna, där vi arbetat för att hålla de kommunikativa och lättförstådda.