Solkraft åt alla

Uppdragsgivare: Solcellskapet
Solcellskapet insåg tidigt att solceller är framtiden. Med modern teknik, ett stort hantverkskunnande och med en lång bakgrund inom uppvärmning kan de erbjuda optimerade lösningar till de flesta bostäder och byggnader.

Uppdrag:
Peanuts fick uppdraget att ta fram en varumärkesplattform med namn, logotype och grafisk form samt en marknadsplan för en nationell lansering som bland annat omfattade: Webbplats med solkalkylator, butikskoncept, bilstripning, foldrar, säljmaterial, kläder, lanseringsannonser, content samt plattformar för sociala media.

LOGOTYP
Logotypen talar om solens förmåga att ge oss energi. Det är en energiform som kan användas av nästan alla, vilket även stärks av payoffen. Solcellskapet kan – och vill erbjuda solkraft till så många som möjligt, utan krångel eller hinder.

FÄRGER
Färgvalet för Solcellskapet härstammar från solen. Till detta har en solblekt beige kulör använts, tillsammans med trygga, lugna, pastellblåa kulörer.

TYPOGRAFI
Vi har valt att arbeta med typsnittet Volte, som med sina runda kanter och morderna former ligger rätt i tiden. Det talar för framtid, miljötänk och hållbar utveckling förenat med modern teknik.

Besök siten: